Højgården

Forældre samarbejde

FORÆLDRE SAMARBEJDE:

På Højgården vægter vi forældresamarbejdet højt, da vi mener, at vi sammen kan skabe de bedste forudsætninger for, at børnene udvikler sig til de kompetente børn, de er.

Pædagoger og forældre har hver især en unik viden om barnets trivsel og udvikling. Derfor er det vigtigt, at vi igennem dialog og gensidig tillid deler den viden, således at der skabes sammenhæng mellem institution og hjem. Derigennem skaber vi de bedste betingelser for barnets fremtidige udvikling, trivsel, læring og dannelse.

Kommende forældre kontakter vi og tilbyder dem en besøgsdag og en opstartssamtale inden de starter i vuggestuen/børnehaven.

Vi benytter Aula til den daglige information med en kort tekst og situationsbilleder, så alle vores forældre har mulighed for at samtale med deres barn om barnets dag i institution.

For at sikre barnets trivsel, udvikling, læring og dannelse, tilbydes vores forældre to samtaler om året, med fokus på deres barnets fremadrettede udvikling og sociale rejse igennem Højgården og frem til skolestart.